12 juni 2013

Tiden står alls inte still!

Ja kära nån vad tiden rusar iväg.
Nu är i alla fall Larstorpet sålt, efter en del möda och bekymmer, som slutade med solsken.

Rensning pågår för fullt och jag fattar inte hur man lyckas samla på sig så mycket, nödvändigt och onödvändigt, under några år.

Och det blir säkert inte mycket skrivet den närmaste tiden, men nya inlägg kommer framåt sensommaren och med all säkerhet handlar de om vårt nya boende.

Under lediga stunder ska jag också försöka hålla brorsan (stickmaskinen Brother) varm för att inte tappa kunskap, det glöms lätt i min ålder!

Så vill jag naturligtvis hänvisa glada maskinister till den nya samlingspunkten på Facebook - gruppen Stickmaskinister, sanslöst trevliga och kunniga damer (finns det nån grabb?)

Nu önskar jag dig en riktigt skön och givande sommar så hörs vi så fort tillfälle ges.

Början av augusti går flyttlasset och det känns så snaaaaart...

7 kommentarer:

knitnetty sa...

Jag önskar dig lycka till :) Och jag hoppas du får lite tid att njuta av sommaren trots allt du helt säkert har att göra ;)

Prizillas pastiller sa...

Tack vännen, och en likaledes njutningsfylld sommar önskar jag dig//

Bibbi sa...

Vilken spännande tid du har nu. Men det är himla mycket arbete. Lycka till!

Prizillas pastiller sa...

Tack Bibbi, visst blir det spännande med lägenhet - har inte bott i sådan på 35 år! Kommer nog att sakna sitta med morgonkaffet på en trappa i solen, men jag kommer aldrig att sakna snöskottning och gräsklippning...

Janicke sa...

Så skönt att höra av dig och att allt är väl. Så skönt att det gick bra med försäljningen, grattis!

Förstår fuller väl att ni har fullt upp nu och att sommarmånaderna försvinner fortare än vanligt.

Lycka till med allt, vi hörs när det är läge ♥

Birgitta sa...

Det märkliga är också hur stor plats allting tar när det ska ner i lådor! Mamma ska flytta så snart tapeterna är uppe i hennes nyrenoverade nya lägenhet, syrran ska flytta i mitten av juli, båda mina söner har för tillfället de flesta ägodelarna i flyttkartonger... skönt att jag bara behöver hjälpa till känner jag, inte flytta själv. Lycka till med allting!

Prizillas pastiller sa...

Tack Birgitta,och visst har jag märkt att det är skillnad på platsen i en byrå och i en flyttkartong -för exakt samma saker!!!:))