13 juli 2013

Sommar med MKM




Häromdagen kom sommarnumret av MKM (MachineKnittingMonthly) En bit av mig tycker den är jättetråkig och en bit tycker att den fortfarande har nåt att ge mig. För jag stödprenumererar. Det här är den enda kvarvarande tidningen för enbart maskinstickning. Vad jag vet.

I alla fall så fastnade jag för "opium-effekten". Snyggt med linne och kofta i samma material en lite kulen sommarkväll. Fräscht.
Och i detta nummer var det äntligen nåt jag velat ge mig på men inte haft kunskapen, vågiga kanter.
Jodå, för hand har det stickats, men nu blev det tips för stickmaskinen.

Och det är dessvärre ytterligare ett önskemål på den där listan som blir längre och längre ju närmare flytten vi kommer.

Nu har mina kompisar varit nerpackade två veckor och nu kan man nog börja nedräkningen till uppackning. Ska vi tro att hösten blir min tid?



Inga kommentarer: