27 oktober 2013

Hejdlöst...

Det var så kul så jag kan inte hejda mig. Ytterligare ett par i ull från GoodYarnshop i Litauen.
Helt perfekt till enkla vantar när man gör dom i småmönstrat.

Idag besökte jag Syfestivalen med kloka dottern. För en gångs skull upplevde jag en förbättring av mässan. Trots att det var några timmar före stängningsdags var utställarna inte trötta på frågvisa och osäkra kunder och det såg fortfarande trevligt ut i montrarna. Det var också något luftigare mellan montrarna  och man kunde liksom ströva utan att bli knuffad hit och dit. Kan ändå inte annat än undra hur man som utställare kan hänga underbart vackra sjalar på fula galgar mot en vägg, så fantasilöst!

Köpte en härva av det nya Kalinka-garnet, Kalinka 41 (Karin Öberg) som borde vara perfekt för en mellanstickare, alternativt msp 1 eller 2 på grovisen. Men dyrt som sjutton. Fick nöja mig med en enda härva och hoppas just den färgen går att få mer av om det blir början till nåt spännande plagg.

Först väntar två julklappströjor - och kanske en eller annan vante...

Inga kommentarer: