17 oktober 2013

I gång igen

 Här är nu resultatet av min första inhandling från en garnshop i Litauen. Härlig, aningen fet ull, som blir mjuk och lagom fluffig efter lite mjukmedel. Den där "riktiga" ullkänslan. Och jag har ju vant mig vid att sticka dubbla vantar, men de här blir så pass täta med den här ullen så det blev enkelvantar. Tror de ska värma väldigt bra, och med mönster i två färger blir det ju nästan dubbelt...

Så blev också tröjan i Indiecitas alpacka klar. Alpackan är ett ljuvligt, lyxigt garn. Svårt att få den här mjuka värmen i annan ull. Allt stickat på standardbrorsan.

Kolla gärna min nya block-skiva (eller vad det heter:). Maken inhandlade en treetex(?)-skiva och jag det rutiga tyget och så bar det av med häftpistolen. Tills plaggen torkar, får skivan ligga ovanpå strykbrädan i sovrummet...

Upp på maskinerna igen. Nu har vi inget krattande, rabatterande, husöversyn eller andra förberedelser inför vintern. Känns märkligt - men helt underbart.
Ska bara tänka på att ta in pelargonerna från balkongen innan de blir frostnupna!

Vi vet verkligen vad vi ska göra med all tid vi får över:))



3 kommentarer:

Bibbi sa...

Det där låter härligt. Jag är så less på trädgården, som stjäl så himla mycket tid under flera månader. Man vill ju göra så mycket roligt som möjligt innan man ligger där med näsan i vädret.

Bibbi sa...

Fina grejer förresten.

Prizillas pastiller sa...

Ja Bibbi, vi har inte ångrat steget även om det kändes både tungt och sorgligt en kort tid. Och innan man rensat och packat... Men nu blickar vi framåt och njuter av vår nyvunna "frihet" - för det är precis vad det är.