2 oktober 2013

Stickeri och lalala

Ja, lite så här blir höstens första tröja. Garnet är stålgrå Alpacka, varvat med ljusare ton i mönstret. Ikväll blir det upptagning av halsmaskor till Bonden söker fru:)

Idag har vi haft hantverkare nästan hela dagen som hjälpt oss med nya handfat plus överskåp och lite borrhjälp till vitrinskåp i köket. Lägenheten är begåvad med betongväggar, jag säger inte mer.

Och jag hann faktiskt med en snabbsväng till vår härliga garnaffär Stickeriet. Det är stickcafé mellan 14-17 på onsdagar och jag hann hälsa på femtalet tanter i min ålder och yngre. Innehavaren Viveca är en pärla som förutom att ha en mycket välsorterad garnaffär, dessutom är härligt social och lättpratad.

Hittade grå 1-trådig Järbo som var precis vad som fattades i mitt lager så det blev inhandlat 500 gram till en ny Rönnerbladskofta...

Ja, det var väl allt för nu - ska "lajka" Stickeriet på Facebook - det tror jag Viveca gillar:))

I morron har jag dejt med studiecirkeln Operahistoria. Jag vet inte hur detta ska sluta...

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Kul att se dig här igen! Jo, mössan har jag stickat helt utan planering - mönstret alltså. Formen kommer från Garnstudios mönstersamling. Det är inte ofta en mössa behagar stanna på mitt huvud någon längre stund, men den här modellen funkar!

Prizillas pastiller sa...

Tack vännen, jo det är väl planerat att det ska ske lite oftare.
Och jag är jättenyfiken på ditt mönster. Sitter du bara och låter dig ryckas med för varje mönsteromgång?