7 november 2013

Restgarnsblues

 Det har snart blivit dags för lite tjockare vantar. Önskemålet var mörkblå till en knallrosa vinterjacka jag köpte. Den har också dragkedja mm i mörkblått så det var inte så mycket att välja på. Men det fanns inte så mycket kvar av den rätta mörkblå och i kombination med att jag har köpstopp på garn, gjorde jag yttervanten i blått och innervanten i överblivet grå alpacka.
Ska så småningom också göra den här modellen med mönster, då blir den ju ännu tjockare och det är just vad som behövs till iskalla fingertoppar.

6 kommentarer:

Janicke sa...

Fiffigt.
Rosa jacka med blått = snyggt!

Prizillas pastiller sa...

Ja den kombon är riktigt snygg, men det stormar ju ändå genom vantarna när nordan kastar sig över havet. Varpå jag idag tvingades (!) ner till handskaffären och inhandla ett par
varmfodrade i skinn...

Surtanten sa...

Hej på dig. Nu skall jag äntligen komma mig för att kommentera :-) men jag har minsann kikat in då och då. Kul att se att du kommit igång med stickandet efter flytten. Och fina saker blir det, som vanligt. Snyggt med tvåfärgade vantar. Jag har föresten hört att det är lanolinet som vissa är överkänsliga mot och därför alpacka funkar bättre än fårull.

Katharina Bjerke sa...

Hej, hittade din härliga sida idag, när jag letade efter en förklaring till hur man sticka vantar på stickmaskin. Jag tror vi till och med har likadana maskiner! Jag såg att du någon gång skrev att du skulle lägga ut beskrivningen till dina vantar. Jag hittar den inte, vet du vilket datum den ligger under? Jag ska sticka vantar till mina tre barn, och dina dubbla verkar super! Och fina är de!
Allt gott,
Katharina

Prizillas pastiller sa...

Så roligt Katharina, välkommen!Såg att du bor på öin mittemot oss där även min syster bor.
om du mejlar till mig på made@bygrandma.se så ska du få vad du behöver.
Allt gott så länge//Eva

Prizillas pastiller sa...

Katharina, har du hittat till Facebook där vi är en stor grupp maskinister?
Heter enkelt Stickmaskinister.