22 december 2013

Apelsin som lin

Det här är tröjan jag stickat i lingarnet som berättades om i föregående inlägg. Helt sagolikt att sticka med även om just den här blev lite genomskinlig i ms6. Perfekt en sommarkväll med bara sol-BH eller linne under. Åtgång i storlek small är endast 189 gram och det räckte bra att sy ihop/montera tröjan med också.
Nu blir det fler av samma sort plus linnen som ska stickas under vintern för att så småningom hamna i min lilla webbshop som blivit så styvmoderligt behandlad sedan husförsäljning och flytt.

Så fort julafton är över kommer också julklappströjorna på bild, men det vågar "#¤?@£$€ lägga ut dom nu...

4 kommentarer:

Surtanten sa...

Tjusig tröja. Jo, jag fick länken av dig, men jag är inaktiv på facebook så jag har aldrig kollat in den.

knitnetty sa...

Jättefin tröja Eva!!
God jul!

KataM sa...

Fantastiskt fin tröja! Ingenting är skönare en varm sommardag än lin.

Prizillas pastiller sa...

Tack flickor, har inte sett era kommentarer förrän nu. Tiden kör ihop sig med både stickeri och dateri...