16 januari 2014

Klapp-användning

Så här såg julklappströjorna ut till kloka dotterns två äldsta pojkar. Och ja, de skulle naturligtvis ha fått dom även om det inte varit jul, men det var ju praktiskt att slå in i julklappspapper och lägga under granen.

Den översta är petrolblå (eller -grön?) i akryl då grabben är hyperkänslig mot allt som ev kan bli stickigt och den nedre är vinröd, stickad i alpacka-ull.

Det absolut roligast av alltihop, stickning inbegripen, är att bägge pojkarna sliter på sina tröjor så gott som varje dag...

Jag känner att den bekräftelsen kan jag leva länge på!

4 kommentarer:

Janicke sa...

Snygga julklappar. Förstår att de inte är några hyllvärmare.

Prizillas pastiller sa...

Tack Janicke, och visst är det kul. De talar dessutom gärna om att momo har stickat och då brukar tjejerna tycka att de är extra snygga i sina tröjor:))
Pojkarna är ju trots allt 17 och 19...

Kerstin sa...

Grattis till grabbarna!
Jag har skrivit ett svar på ditt inlägg på min blogg. Jag passar på att höra med dig om det är så att du får ett meddelande när jag svarar i mitt kommentarsfält. Jag har undrat lite om det eftersom jag brukar svara där i tron om att det går ett meddelande direkt till den som har kommenterat.

Prizillas pastiller sa...

Kerstin, jag har svarat på din blogg i ditt kommentarsfält under "svara"...