17 januari 2014

Längta hem-slöjd

De här broderade, stickade vantarna skulle jag vilja kunna "bara" sticka. De är precis så färgrika som man har behov av innan vårens primulor kommer igång.
Och jag har bestämt mig, det blir nog en prenumeration på Hemslöjd. Någonting har hänt med den och jag satt som fastklistrad och läste, ja det mesta faktiskt.

Nästa nummer utkommer 29 januari, ska handla om folklore som är hetare än på länge.
Och tills dess får jag väl hålla mig.

Har i väntans tider hittat ett exemplar av Bohusstickning (1939-1969) som nu beställts. Favoritsvågern är från Bohuslän och fyller jämnt i sommar.
Månne en sku hitte på nåt?

3 kommentarer:

Janicke sa...

Inser att jag förändras. De här vantarna skulle jag ha dissat för några år sedan. Nu skulle jag gärna ta dem på mig. Precis som du säger - i väntan på primulor och annat vårgodis.

Prizillas pastiller sa...

...kunde tom ha de som en eye-catcher, ett stilleben, bara för att man blir så glad av färgerna.

Janicke sa...

Håller med! Skulle köpa dem om jag såge dem i nån affär.
Ja, du kan hälsa Lasse att det räcker att man anger Eget tema i rubriken för inlägget. Det är också bra, för att inte säga nödvändigt, att notera någonstans vilka egna teman man har. Se tex hur jag har gjort i slutet på listan under fliken Teman 2013.
Jag föreslog för min medadministratör att vi skulle ha månaderna som tema även i år. Men de bestämmelser för utmaningen vi har att följa stadgar att inga teman ska återkomma. Men, som sagt, vi är några stycken som kör månader som eget tema i år!