16 januari 2014

Nostalgi-kick

...bläddrade igenom gamla bilder inför den årliga rensningen från datorns hårddisk. Hittade den här helt underbara, ljuvliga, fantastiska koftan jag gjorde mönster till och stickade 2011.
Rönnblads-koftan hittade sin livskamrat på en marknad utanför Sigtuna sommaren 2012 och det blev kärlek vid första ögonkastet.
Den stickades i Ullcentrums "finull" på kon som ger den här stadiga känslan av jacka.

Hehe, mönstret finns kvar, förstås, och det har jag nu programmerat i min 940.
Vi syns lite senare...

5 kommentarer:

Siddis back home sa...

Alldeles nydelig kofte! Happy Knitting!

Kerstin sa...

Jättefin! Tack för ditt inlägg om de fördomar som finns om stickmaskinen. Jag har länge tänkt skriva om detta på bloggen. Jag ska bara komma till skott.
För ökad förståelse för ett hantverk!! :)

Prizillas pastiller sa...

Tack för uppmuntran!
Och Kerstin, glömde i mitt uppeldade tillstånd påpeka att jag själv alltid kallar det för Homemade i stället för Handmade som kreativa Julia skrivit om sina alster.

Janicke sa...

Så snyggt. Kunde också ha fallit pladask. Glad att jag har en annan kofta/jacka att älska!

Prizillas pastiller sa...

Halloj Janicke, roligt att du är nöjd med din kofta (som syns här under "stickat och klart").
Rönnbladskoftans mönster gjorde jag dessutom på hålkort - många hål blev det...