15 juni 2014

Jorå, ibland blir det nåt...

Ja nu har det blivit lite fart på tanten igen. Har grunderna till två lintröjor och en i merinoull.
Fast montering med pyssliga maskpassningar får nog vänta.

Jag har gjort min första starroperation. Fredag den 13/6. Det var varken skrämmande eller smärtsamt. Skulle besöka ögonkirurgen inför en kommande operation som jag inte ens fått tid för. Då visar det sig att de fått en avbokning på operationsavdelningen och där satt jag på plats i väntrummet. Blev tillfrågad om jag ville. Häpp!

Så nu går jag här hemma med strålande (hm, nåja) syn på det opererade ögat och lika dålig som vanligt på det andra. Problemet är att mina vanliga progressiva passar inte längre. Mina vanliga läsbrillor passar inte längre. Jag måste hitta en variant där det opererade ögat får en bra läsnivå och det andra sin vanliga nivå.

Lyckan var att ganska omedelbart efter operationen se på TV och hela bilden inkl text är fullständigt glasklar. Jag ser lika bra på långt håll som innan jag blev glasögonberoende.

Ska på återbesök 23/6 och jag hoppas, hoppas, hoppas att de får ett återbud till det andra ögat...



3 kommentarer:

Eva Hudin sa...

Det ser ut att bli ursnygga tröjor. Mina båda ögon är gjorda, och ja, efteråt får man skaffa nya glasögon - så är det bara.
Hälsar
Eva

Prizillas pastiller sa...

Tack Eva - och att skaffa ny brillor är det minsta problemet. Just nu känns det som om ögat simmar runt...

Janicke sa...

Oj, hoppsan. Hoppas allt går väl.
Kommer själv att behöva göra samma sak om några år.
Kram kram