30 juli 2014

En dag i taget

Var idag på återbesök hos ögonläkaren efter att ha droppat Isopto-Maxidex i ögonen sedan 13 juni. Det kan väl aldrig vara nyttigt. Alltså slutade jag med dropparna för några dagar sen och gick över till vanligt vatten.
Då blev dom mycket bättre. Och den unge läkaren (som var semesterstand-in) tyckte det var klokt.

Dropparna kan maskera en inflammation så att den liksom finns där men bara orsakar ringa obehag. Vilket också medför att det aldrig blir bra.

Jag hade inflammation i bägge ögonen plus allergiska utslag i ögonlockens kanter - alltså det som jag upplevt som skav. Och högerögat har fortsatt att rinna redan någon dag efter att tårkanalerna spolades.
Idag vidgade han tårkanalen och sa att om det inte blir bättre så får dom proppa igen den så att tårvätskan rinner ner i näsan !!!!

Fattar ni vad jag utsätts för?

I alla fall fick jag nu Terracortril, en salva att lägga ner i ögonlocken varje kväll under en månads tid.

Stickat? Ja första biten fick två färgbad - om det nu var på grund av värmen eller ögonen lär vi aldrig få veta. Men jag blev riktigt sur!

4 kommentarer:

Surtanten sa...

Hoppas att ögonbesvären ger med sig, nu när värmen gjort det.
Och sedan ser du som en hök. Du har ju inte haft den roligaste sommaren direkt, så jag hoppas att hösten blir underbar.

Prizillas pastiller sa...

Tack fina du, det hoppas jag också och framför allt att jag ska slippa bli en sur tant. Man får tänka på alla dom som har det så oändligt mycket värre så brukar det hjälpa upp. Egentligen ett besvärande lyxproblem. Kram!

Bibbi sa...

Ja, hösten brukar vara lång och fin nu för tiden. Hoppas, att du få se dom vackra färgerna med klara ögon.

Prizillas pastiller sa...

Tack Bibbi. uppmuntrande tillrop från stickkompisar hjälper massor!