18 september 2014

Snart är det dax

Oj, det har redan blivit september! Som vanligt är min inre almanacka inte synkad med verkligheten:))
Hög tid att börja förbereda inför kylan. Jag testade en vante med två färger på ett gammalt mönster jag hittade. Fick förstås göra om för att passa den lite mindre storleken... Hade tidigare gjort rosorna till ett par tröjor i vuxenstorlek och det är skillnad. Framför allt måste man göra ett mönster som inte har så stora flotteringar så att fingrarna fastnar när man sätter på sig vanten.


...och på den vägen är det. Har nu hittat på flera roliga "små" mönster som kan användas på både muddar och vantar.
För visst är det väl så att vi kan fördra kylan lite lättare med kul färger och mönster på händerna?


7 kommentarer:

MarieE sa...

Läckert! Du har ett otroligt tålamod...

Prizillas pastiller sa...

...ordet ingår inte i min vokabulär och jag förstår inte varför du tror att det krävs det ordet:) Allt görs i ett stycke, sen stickar du på tummetotten och syr ihop - hur svårt kan det vara för the queen of knitting? Du ska få en beskrivning av mig om du lovar att testa vid tillfälle...

Anonym sa...

Så vackra. UllaBritt

Prizillas pastiller sa...

Tack, hoppas kunna förmedla att det inte är svårt...:))

Bibbi sa...

Du är fantastiskt duktig på att få till ytmönstret. Det är jättefina rosor på dom rosa/röda vantarna.

Prizillas pastiller sa...

Tack Bibbi, (blir lätt generad) det är egentligen bara att räkna, sudda, räkna, sudda, räkna - ja du vet:))

Janicke sa...

Snyggt!
Och när det blir riktigt kallt tar jag fram mina fina.