3 november 2014

Håll livet levande

...jaa, nu blev det ett jagande med den där tiden igen. Och allt ska man försöka komma i kapp med. Avslutade min jobbsejour utanför hemmet början av oktober så nu är det bara ett jobb kvar, i hemmet, bortsett jobbet för hemmet.

Blev erbjuden att ställa ut (jisses så vackert det låter) mina alster hos en kvinna som är konsthantverkare och textildesigner. Hon har rustat upp och inrett en gammal lada på det mest förtjusande sätt.


Första advent ska mina alster trängas med hennes ekologiska grönsaker, bröd, café och den egna shopen med både vävda och stickade alster. Den här bilden var så lockande så jag åkte dit med en bunt vantar och ömsesidigt tycke uppstod.

Men planeringsmässigt var det ingen hit eftersom jag tänkt vänta med allt sånt här tills kammaren var full med olika saker och serier.  Istället blev det hem och sticka som en liten bäver och jag har nog aldrig gjort så mycket på så kort tid. Och samtidigt försökt ha en viss ordning i dateriet så att man inte lägger ut precis allt, grupper ska skötas om, fejjan ska få sitt och familjen ska ha sitt.

På förhoppningsvis snart återseende

Inga kommentarer: