18 augusti 2015

Höstplaner och förhoppningar

 Ja det här med mönster och färger är ju nåt jag verkligen vurmar för.  Trots att det med all säkerhet finns och kommer att dyka upp nåt som liknar mitt. Fast så länge det är tänkt ur min hjärna så är det mitt.
Sitter framför tv:n på kvällarna och syr ihop ett plagg, stickar - eller kommer på att så där skulle man kunna göra, och plockar fram rutat block och penna.
Det har bland många, många andra resulterat i de här mönstren och nu har det hänt.
Jag blev under sommaren ombedd att komma till ett möte där man nu ska bestämma vilka som ska få vara med på dels Höstsalongen, dels Julmarknaden. Och det är ju den sistnämnda jag hoppas på.
Hade med mig fyra tröjor med blandat mönster av ovan och lite färgklickar och visade upp. Aktuellt är enbart tröjor, mössor och vantar har jag slutat med, det blir för smått. Möjligtvis som restgarnsblus när andan faller på.
Det mottogs väl om man ska döma efter deras ansikten, men man skulle ha möte och besluta om vilka som fick vara med. Jag var alls inte ensam om att visa upp alster. Det är Föreningen Konst & Hantverk i Nynäshamn som har gamla Godsmagasinet som utställningslokal. Den ligger i hamnen och ska man av eller på Gotlandsfärjan från pendel så passerar man ofelbart magasinet, liksom passagerarna från somrarnas lyxkryssare.

Och det vore verkligen kanon att få ha nåt där inför julen. Så skulle det bli positivt svar när de bestämt sig, så är det bara att sätta igång och vrålsticka.

Men först ska vi har vår långsemester norrut med hund och nya (för oss) bekväma bilen.

Säkert hörs vi innan dess.

Inga kommentarer: