1 augusti 2015

Mönstrat i ull

Känner mig lätt ringrostig. efter lång tid med bara facebook så måste jag leta lite i minnet för att behärska bloggtekniken igen.

Ska i alla fall försöka lägga in bilder på det som stickats men inte hamnat i arkivet här - då har jag en samling på ett enda ställe eftersom det var här jag började samla bilder.
Och det är förresten ett väldigt bra tips till dig som stickar - eller gör annat hantverk också för den delen - fotografera allting och spara på ett enda ställe. Det är faktiskt riktigt kul att gå tillbaka efter några år och kika. Själv har jag lyckats spara ner tröjor jag gjorde på 80-talet genom att skanna in gamla bilder...

Här är nu bild på två tröjor som är stickade i Järbos 1-trådiga ull och på standardmaskin. Garnet är ganska skört, men finns i en mängd olika färger och är fantastiskt klara i färgerna.


Inga kommentarer: