6 augusti 2015

Windows 10 och DK

...eftersom det var gratis skulle jag så klart ladda ner windows 10. Den är ju så häftig och deras nya webbläsare Edge så fantastisk.
Sagt och gjort. Till saken hör att jag hade 8.1 som jag ganska nyligen lärt mig att hantera, så där så att det blir en vana med vissa funktioner.
Och jag har ett design-stick-program som heter Designaknit. Nu använder jag inte det, har inte ens provat, men jag har laddat ner på datorn - utifall jag skulle få för mig att testa.
Uppdatering tog några timmar i anspråk och Designaknit hängde med programmässigt - men man måste skaffa ny inloggningskod. Eftersom jag har den på två datorer så måste jag skaffa två nya koder. De har jag nyss begärt, men inte fått.

Så hade jag en bild som skulle i i facebook. I många år har man alltid kunnat dra bilden rakt över disk till det inlägg man tänker göra. Men se det gick inte nu. Man var tvungen att gå via kamerasymbolen och hämta bilden. Två steg bakåt alltså.

Och så kommer vi till bloggen. Det gick inte att överföra några bilder alls.

Vad gör man? Jodå, jag tog bort Edge som standardwebbläsare och laddade ner Google Chrome igen. Den är verkligen jättebra.

Och la in bilderna på det sätt jag gjort de senaste åren. Det gick riktigt bra.

Inga kommentarer: