24 september 2015

Finns alltid nåt nytt att lära sig

Nu har jag lärt mig nåt nytt igen. Härliga möjlighet!
Väninnan Långbortistan hade testat efter ett tips från vår bloggande vän Pamela C. Det var ju bara att försöka själv. Tid fick vi när det planerade maskinistmötet ställdes in pga sjukdomar så vi två blev sittande vid varsin maskin.
Väninnan gav sig på top-down och jag skulle lära mig bubbel-knepet.
Det som är så härligt med de här bubblorna, är ju att du kan göra en oändlig mängd variationer genom att använda olika maskantal, varvantal emellan och kanske olika färger.

Just den här (som snart får ärmar) gjorde jag  i alpacka (Indiecita) på standardstickare.
Nu går jag och väntar på att merinolammullen ska anlända och det är en del nya mönster på gång.
Är också antagen till Konst/Hantverksföreningen och får nu ställa ut när det passar. Ska bli hejdlöst roligt.
Återkommer om både det ena och det andra.

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Gratulerar. Då är du snart berömd då.

Stickverket sa...

Tack Bibbi. Lär nog knappast bli berömd, eller ens har ambitionen, men det är enklare att få sina alster sålda och så kan jag fortsätta sticka och experimentera med nya mönster.