31 mars 2016

Fan tro´t

Jahaja, så har jag lyckats platta till kompis 1. Medier, tarotkort, tv-program om det "okända" och diskussionen var i full gång.
Jag har ju känt kompis 1 under några år och vi är väldigt öppna mot varandra och berättar mycket om förr och nu.
Så kom det här ämnet upp och kompis 2 skrattar och säger: det finns väl ingen som tror på sånt där. Varpå kompis 1 rakryggat säger:  jo, det gör jag.
Vi försökte bägge två övertyga kompis 1 om det orimliga i vissa saker, men hon var orubblig. Hon tror fullt och fast på att ett medium kan berätta om hennes liv.
Hade hon sagt att hon var rutig över hela kroppen så hade jag inte blivit mer förvånad.
Samtidigt kan jag känna att det måste vara rätt skönt att känna så övertygande om något.
Jag menar, jag är ju helt övertygad om motsatsen och det bästa av allt är att vi är fria att tro vad vi vill - var och en blir verkligen salig på sin tro.

Inga kommentarer: