2 april 2016

Dröm och verklighet


Så kom Gudruns sommarkatalog. Jag blir sjövild varje gång. Kanske inte över alla modellerna, (jo många fina) men färgerna, mönstren, wow!
Med ena benet vid symaskinen, det andra vid stickmaskinen, en arm i garnskåpet, en arm med tygskåpet och den där förlängda med penna och papper, går jag loss från en inspirationsspiral som oftast slutar med att jag inte vet vad jag ska börja med. Och sätter mig i soffhörnet istället, Tar fram en nerlugnande bok - eller kanske rentav kollar detaljerna i katalogens sidor, njuter av färgerna och helt enkelt drömmer mig bort! Och drömmen är ju att vakna och känna alla egenkreerade plagg bredvid mig, stickade och sydda i jordens alla färger...

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Jag känner ganska väl igen mej i det du säger. Men jag har haft en vävperiod i mitt liv också. Jag är inte så tokig på att sy, men jag tycker det är så tråkigt.Jag önskar mej mer energi för att hinna med allt det där som fortfarande är roligt.

Prizillas Pastiller sa...

Ja nog önskar man ibland att det fanns lite mer energi både till kropp och själ!!!