7 april 2016

Energitjyvar - vik hädan!

Ta nu en noga titt på den här bilden. Är detta det visitkort du vill ha i pannan?
Håller med Lill Lindfors som säger att det är enklare att umgås med grabbar för det blir inte så mycket skitprat och kotterier.
Men det som förvånar mig, alltid faktiskt, är hur vi mogna tanter inte klarar av en anständig tonart mot varandra, utan avundsjuka och skitprat. Och tyvärr, riktigt tyvärr tyvärr, är det väldigt utbrett inom hantverket.  För alla tanter som stickar, virkar, syr är ju hantverkare.

Kom inte och tro att du är nåt. Jante och hans anhang följer oss med åren. Så trist, så trist.
Snarstuckna, tål inte skämt, martyrdrottningar, tar åt sig av minsta lilla och allt var bättre förr.
Ärligt talat kommer jag aldrig att begripa hur ni orkar vara så där.

Jag gillar också att vara med grabbar, de är liksom mer reko och rakt på sak. Inga underfundiga martyrspetsfundigheter som man ska behöva fundera på i timmar. Vad menade hon egentligen?

Själv tycker jag att "girls have more fun" och jag håller på det i alla fall, käre värld så vansinnigt mycket skoj vi har haft - och har. Vi som kan skratta åt oss själva, se humorn i våra tillkortakommanden, säga förlåt om man råkat trampa på någon, inse att den här tiden som står till vårt förfogande faktiskt inte är ändlös. Uppmuntra varandra, unna varandra framgång, säg att det är bra eller snyggt, vit lögn aldrig fel, säg tack för att du är min kompis, du är viktig för mig.  Du kan göra någons dag till en bra dag.

Och bra dagar är det vi ska samla på oss nu, god energi, glada skratt och ett gott glas rött med en ostskiva till. Men det går lika bra med selleri!

Inga kommentarer: