24 april 2016

Maskinisternas date

Idag söndag hade vi stickträff Långtbortistan där väninnan har möjlighet att låna lokal som rymmer oss cirka tio maskinister samtidigt. Mycket givande är dessa träffar som sker cirka var 6:e vecka.
Idag funderade jag lite på vad jag skulle göra eftersom vi hade en långväga "gäst"-maskinistkompis - som planerat skulle tipsa och lära ut lite om Designaknit. Det programmet har jag helt gett upp, men merparten av våra vänner jobbar med det i sina maskiner.
Men till min hjälp kom en annan icke-dk-maskinist som råkar ha exakt likadan maskin och tipsade mig om vävning på stickmaskin. Det var riktigt roligt, så snart blir det väl nåt mer att visa upp än den här strängen...
Dessutom blev jag tipsad om både singelmotiv och hur man gör en riktigt rak och stadig uppläggningsfåll.
Kom hem med tre nyheter i bagaget - det var en riktigt bra dag.
Det bästa med min hobby är att hur van man än är, hur mycket man än har gjort på sin maskin så finns det alltid något nytt att lära sig, och det är man verkligen aldrig för gammal för!

Inga kommentarer: