2 december 2016

Jess, äntligen på plats!

Ja så här ser du ett hemma hos oss just nu. Visserligen en soffa att sitta i, men kartonger så långt ögat kan nå. Just bilden visar alla böcker som ska in i bokhyllan så småningom.
Jo, jag vet, man ska läsa böcker elektroniskt! Men se där är jag lite gammalmodig. Jag älskar böcker och gärna med vackra ryggar även om det med åren blir många pockets också. Tegelstenarna orkar jag bara med i vaket tillstånd, så pocket blir det som somna-in-lektyr.
Just mot väggen upptill vänster i bild ska jag ha min läsfåtölj med en vacker lampa till.

Men tiden dit är lång, så jag återkommer nog med annat innan dess. Kanske en bild på frön jag satt till en kinesisk trädpion? De ska ju ha en vinter för att gro, så det blir en spännande vår.

Jaha, redan på annat spår. Men så är det för tillfället, huvet är fyllt av en salig blandning - man kan bara hoppas på att något blir rätt.

PS. Vi anlitade Flyttfabriken och jag kan varmt rekommendera företaget. De två grabbarna som fixade det hela var enormt effektiva och mycket hjälpsamma. De flyttade hela bohaget inkl två balkonger på 6,5 tim totalt. Och ställde kartongerna efter rubrik - imponerande!


2 kommentarer:

Bibbi sa...

Då hade ni tur. Sån tur hade inte min syster i Kalifornien. Jag var där och hjälpte henne att flytta för 9 år sedan. Den flyttfirma, som hon hade anlitat ägdes tydligen av ryssar. Det var i alla fall ryska killar, som skötte flytten. Dom höll på i evigheter, två dagar närmare bestämt. Precis allt plastade dom in i gladpack.

Prizillas Pastiller sa...

Hej Bibbi - ja det där lät inte roligt. Och de som fixade vår flytt heter Flyttfabriken och vi är som sagt, helnöjda.